موضوع: "دلیل سوم،پوشش اسلامی"

دلیل عقلی ومنطقی برای انتخاب پوشش اسلامی

دلیل 3

وقتی دیدم متکبر دستورحجاب ،اسلام نیست وقدمتی دیرینه دارد ودانشمندان ،تاریخچه حجاب وپوشش زن را به دوران ماقبل تاریخ وعصرحجر نسبت می دهند ، از خودم خجالت کشیدم .

انسان ها خودشان با فطرت وعقل سلیم خویش حجاب را برای خود برگزیده اند. آنها اعتماد به نفس داشتند .

تسلیم فرهنگ منحط دیگران نبودند . لابد به خوب وبدهر کاری فکر نمی کردند وجو گیر نمی شدند که باحجاب بودند . دردایره المعارف لاروس نوشته شده که حجاب دربین مادها وپارس ها وجود داشته است .

نقش های تخت جمشید را به خاطر بیاورید ! معلوم می شود در ایران باستان زنان با حجاب بوده اند؛مگر درآنها تصاویر تا به حال زنی بی حجاب را دیده اید ؟چادر ومقنعه هم می گویند قدمتی دیرینه دارد .

شنیده ام طبق متون بسیارقدیم، مقنعه یا روسری ، یکی از دو پوشش حضرت حوا،همسر حضرت آدم است . 

چادر نیز از زمان های دور به ویژه در ایران استفاده می شده واز لباس های سنتی وباستانی  زنان ایران باستان زنان ایران به شمار می آمده است . 

جالب است بدانید در جریان کشف حجاب ، فرماندار وقت به مرکز در تاریخ 1316/10/19می نویسد :«بارها دعوت خصوصی و عمومی وتهدید کردم ،اما مردم کاشان حاضر به کشف حجاب نمی شوند جز چند نفر معدود.»

از سویی دیگر حجاب مورد اتفاق همهء ادیان است . اگربه شعایر دین مسیحیت نگاه کنیم ، عکس حضرت مریم (ع)را بدون روسری هنوز ندیده ایم و خود این امورنمایانگر اهمیت حجاب در عمق اعتقادات ادیان آسمانی است یا اینکه در کلیسازنان مسیحی حتما روسری به سر می کنند.1

______________________________________

1.چرا باحجاب شدم؟نوشته های مژده بهروزی صفحه16-17